CRIM

Citations: The Renaissance Imitation Mass Project

Relationship <R888>

Observer: Raphaëlle Rouzic

Non-mechanical transformation

Embellished: False

Reduced: False

Amplified: False

Truncated: True

New counter-subject: False

Old counter-subject shifted: True

Old counter-subject transposed: True

New combination: False

Remarks: The Mass quote only the head of the motif Monnayage : change of rhythmic durations Metrically shifted : Model: S6/6 -> Mass: S1 + General comment : Le second sanctus est composé de quatre FUGA : - mes. 48 à 54: FUGA Stricte, B>A S1 @5+ - mes. 55 à 62: FUGA Stricte, B>A S1 @5+ - mes. 62 à 67: FUGA Flexed, B>A S3 @8+ - mes. 68 à 77: FUGA Flexed, A>B S7 @1+ Le quatrième sanctus est composé de trois FUGA et d'un CD : - mes. 108 à 120: CD, S>T S0 @8- - mes. 121 à 128: FUGA Flexed, T>S S2 @8+ - mes. 128 à 135: FUGA Flexed, T>S S8 @5+ - mes. 136 à 142: FUGA Flexed, T>S S1 @5+ Ces FUGA et CD font tous allusion aux intervalles constitutifs des motifs du modèle. Du fait de l'absence de citation exacte ou monnayée, il n'y aura pas de relationships assez précises pour entrer ces Musical Types sur Omeka.

Engraved by Verovio 2.2.0-dev-[undefined] 52 mus. mus. mus. Pre mus. Pre ces Pre ces no no ces no stras, Pre stras, ces no Vir stras, stras, go Vir

<1775>

Periodic entry

Voices:
Discantus
Tenor
Contratenor

Melodic interval of entry: 8-1+

Time interval of entry: S6/6

Strict: False

Flexed: True

Flexed, tonal: False

Sequential: False

Added: False

Invertible: False

Engraved by Verovio 2.2.0-dev-[undefined] 49 ni ni sunt sunt cae cae li li [et et ter ter

<1776>

Fuga

Voices:
Bassus
Contratenor

Melodic interval of entry: 5+

Time interval of entry: S1

Periodic: False

Strict: True

Flexed: False

Sequential: False

Inverted: False

Retrograde: False